Aloe vera och hej på er!

Hej!
Helt fantastiskt roligt att det är så många som kikar in här trots våra få inlägg!
Har ni några önskemål på något särskilt ni skulle vilja läsa om och se här på bloggen? Mejla eller kommentera här nedanför i så fall! Vi vill gärna veta vad ni tycker :)

Och nu till det här inläggets huvudingrediens:

Aloe vera är rena fuktbomben för håret och huden, toppen hela året! Om man bränner sig på sommaren eller har torr och irriterad hud är aloe vera också svalkande och återfuktande.

Plantor är lätta att få tag på och finns numera i många affärer. Sticklingar kan man även skicka i brev och på så vis kan man dela med sig av den här prima växten :)
Jag har läst att man kan börja skörda sin aloe vera en gång i veckan när den är så pass stor att den bor i en 10 liters kruka, annars bör man inte ta av den lika ofta.
Aloe veran är en lättskött planta, har hört lite olika om vad den tycker om, men en viktig sak är kanske att inte vattna för ofta!

Jag hade en liten döende aloe vera-planta, är inte det lättaste att döda dem, men, så blev det tyvärr denna gång. Så jag bestämde mig för att testa saften/gelén i håret, vilket inte var så tokigt. Superlätt var det också, eftersom jag bara skar upp de fyllda bladen, tog ut saften med fingrarna och kramade in det i håret. Direkt från krukan och på så vis från skafferiet ;)

Här finns förresten två recept på hur du gör egen gel!  En från Hildablue och en annan från Allison Lehman med kokosolja.


 


Kommentarer
Anna

håller på att leta efter en växt just nu, har testat några varianter på tub men det våren kul att ha en växt, kramar anna

Svar: Kul! :) Ja, de på tuber innehåller också så mycket skumma konserveringsmedel, så kan vara fint med en växt. Lycka till med letandet! kramar!
/Ida
skonhetsskafferiet.blogg.se

2014-02-10 @ 16:56:20
URL: http://typneon.blogg.se
Viola

Hur blev håret efter att ha haft aloe vera i? Märktes det någon skillnad till det bättre?

Svar: Jag tycker det återfuktar himla bra, mina lockar bara "äter" aloe vera, haha. Håret blir inte stelt eller så vad jag tycker. Tack för din kommentar och ha en fin vecka!
/Ida
skonhetsskafferiet.blogg.se

2014-03-15 @ 15:32:50
Jenny

Hej! Hittade din blogg när jag sökte om oljor till ansiktet. :) Jag undrar om aloe veran, när jag smörjer in ansiktet med aloevera gel så blir mitt ansikte superstramt och den flagnar av. Förstår inte varför när jag läser överallt att aloe vera ska vara så återfuktande? Använde aloe99 som ska vara en ren aloe-produkt.

Mvh Jenny

Svar: Hej Jenny! Hemskt ledsen för ett så sent svar, är inte inloggad här så ofta.
Aloe99 har även den konserveringsmedel, naturlig aloevera gel går inte att förvara utan sådana heller särskilt länge. Därför använder många gel direkt från plantan :)
Det kan ju vara så att aloe vera kanske inte funkar just för dig, kanske du skulle behöva fett och inte fukt? Eller så kanske din hud klarar sig fint utan också? :)
Jag hjälper gärna till om jag kan, så du är hjärtligt välkommen att kommentera igen! (ska försöka vara mer aktiv här..)

Ha en fortsatt fin vecka!
/Ida
skonhetsskafferiet.blogg.se

2014-06-10 @ 22:13:49
URL: http://sootnoten.blogg.se
RandyCah

If you’re upset about your weight and want to lose a little more, get this…

An overweight mother with pre-diabetes has just SHOCKED the medical
community by losing an unheard of 22lbs pounds in just 13 days…

....Without starving herself, she lost a total of 37lbs in the first month!
-> CLICK HERE to see her Transformation Pics!

...Even without exercising, she went on to burn off 84lbs (almost a pound a day)
and eliminated any sign of diabetes or any other life-ending diseases.

And the amazing thing is…

All she did was this D.I.Y. “carb-pairing” trick that reconditions your 3 female
weight-loss hormones to drastically accelerate fat-burning while still eating the
foods you love.

Check it out for yourself…

“Carb-Pairing” Melts Away 37 Pounds in Just 20 Days (WOMEN ONLY)

Enjoy!

2019-08-26 @ 11:52:59
URL: http://webbyt.co/weightloss


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skönhetsskafferiet - Beautypantry

Skönhetsrutinerna direkt från skafferiet

RSS 2.0